Pazartesi, Nisan 16, 2007

Fotokritik














Yaklaşık iki ay önce üye olduğum bir fotoğraf paylaşım sitesinden zaman zaman iletiler alıyorum: FOTOKRİTİK. Onların tanımlamasıyla FotoKritik, maddi amaç güdülmeden hazırlanmış, amatör ve amatör ruhlu profesyonel fotoğrafçılara yönelik bir paylaşım sitesi. Gerçekten fotoğraf adına pek çok şeyi paylaşıp öğrenebileceğiniz faydalı bir site.


FotoKritiğin bu satırlara yansımasının nedeni ise bana gönderilen hatırlatma maili. Okuduğumda çok hoşuma gitti. Üyeler arasında bir aile algısı oluşturmayı çok iyi başarıyorlar. Henüz ilk fotoğrafımı yükledikten bir dakika sonra üyeler tarafından olumlu eleştiriler almaya başladım. Tahminime göre fotoğraf yüklendiği anda bir ekip harekete geçiyor ve anında yorumda bulunuyor. Bu da üyenin siteye olan bağını canlı tutuyor ki eğer bilinçli olarak gerçekten böyle bir ekip oluşturup bu stratejiyle hareket ediyorlarsa algı yönetimleri mükemmel. Gelelim asıl konumuza. Dün mail kutuma Fotokritik’den bir mail geldi. Aynen aktarıyorum:
Merhaba,
15 günden uzun bir süredir FotoKritik'e giriş yapmadınız.
Son 15 günde:
- 13.961 fotoğraf gönderildi
- 112.681 eleştiri yapıldı
- 1.655 üye aramıza katıldı
Kendinizi özlettiniz, sizi
FotoKritik'te tekrar görmek isteriz.
Özellikle kendinizi özlettiniz kısmı tuhaf bir aidiyet hissi uyandırdı bende. Sanki yıllardır görüşmediğim bir arkadaşım, görüşmeyeli hayatımda neler değişti neler der gibi. Fotokritik ekibini çalışmalarından ötürü tebrik ediyorum. Bu işi iyi yönetiyorlar. Tavsiyem, fotoğrafa merakınız varsa Fotokritiği mutlaka gezin.

Hiç yorum yok: