Çarşamba, Mart 14, 2012

Arçelik - Vestel : Renkli bir rekabet



Arçelik'in "in love" ve Vestel'in "u-color" serisi ürünleri ile beyaz eşya sektöründe renkli bir rekabet başladı. Gerçi beyaz eşyanın artık sadece adı beyaz eşya olarak kaldı o başka...  
Görünen o ki; üretici tarafındaki yeni ürün geliştirme ve tüketici tarafındaki kendini ifade etme ihtiyaçları yeşil, kırmızı, mor vs. renklerdeki ürünleri hayatımıza soktu. Daha önce de yazdığım üzere, Arçelik; Çeliknaz'ı tanıttığı yeni reklam kampanyasında vurgu yaptığı tasarım, estetik, stil ve zerafet sahibi ürünlerinden ilki olan çamaşır makinelerini tanıtmaya başladı. Vestel ise küçük ev aletlerinde başlattığı renkli ürün seçeneklerine buzdolabını ekledi.
Ülkemizin iki önemli üreticisi bu markalarımızın rekabeti tasarıma eskiye oranla daha fazla önem veren tüketiciler için de bulunmaz nimet. Ancak Vestel'in, kampanyasını Burcu Güneş'in seslendirdiği Arçelik ile rekabetini sürdürülebilir hale getirebilmesi için daha fazla çaba sarf etmesi gerekecek gibi. Ayniyesi iştir kişinin lafa bakılmaz derler ya hani. Uzun lafın kısası birkaç gözlem paylaşarak somutlaştırayım.

Reklam Alemi Vestel'in reklamına ilişkin bir detayı yakalamış. Reklamda kullanılan elleri boyalı çocuk görseli Google Images’ta yapılan aramada çıkan bir görsel. Shutterstock kaynaklı olduğu belirtilen görselin, yaklaşık 10 ayrı reklam kampanyasında kullanılmış bir görsel olduğu yönünde de bir yorum var.

Arçelik ve Vestel'in kampanyalarına web sitelerinde yer verme şekilleri, pazarlama yaklaşımlarını açıkça ortaya koyuyor. İki web sitesini de incelediğinizde göreceksiniz ki; Arçelik'in yaklaşımı daha duygusal ve bütünleşik. Vestel'in kampanyasına ilişkin reklam filmini an itibariyle herhangi bir video paylaşım sitesinde bulamadım. Geçtim video paylaşım sitelerini, kendi sitelerinde bile yok. Biraz uğraştım ve nihayet bir medya takip ajansı aracılığıyla reklama ulaşabildim. 

Ürün yüksek ilginlikli olunca ikna çabalarının da daha bütünleşik olması gerekiyor. İyi yazılmış duygusal bir hikaye, diğer tüm seçenelere göre tüketiciyi daha fazla etkileyecektir.

Bu arada, Arçelik'in yeniliği aşkla tasarladığını artık çok iyi biliyoruz da Vestel “Teknolojinin Türkçe'si” miydi, yoksa "Dost Teknoloji" mi?

Hiç yorum yok: