Arçelik'in "in love" ve Vestel'in "u-color" serisi ürünleri ile beyaz eşya sektöründe renkli bir rekabet başladı. Gerçi beyaz eşyanın artık sadece adı beyaz eşya olarak kaldı o başka...
Görünen o ki; üretici tarafındaki yeni ürün geliştirme ve tüketici tarafındaki kendini ifade etme ihtiyaçları yeşil, kırmızı, mor vs. renklerdeki ürünleri hayatımıza soktu. Daha önce de yazdığım üzere, Arçelik; Çeliknaz'ı tanıttığı yeni reklam kampanyasında vurgu yaptığı tasarım, estetik, stil ve zerafet sahibi ürünlerinden ilki olan çamaşır makinelerini tanıtmaya başladı. Vestel ise küçük ev aletlerinde başlattığı renkli ürün seçeneklerine buzdolabını ekledi.
Ülkemizin
iki önemli üreticisi bu markalarımızın rekabeti tasarıma eskiye oranla daha
fazla önem veren tüketiciler için de bulunmaz nimet. Ancak
Vestel'in, kampanyasını Burcu Güneş'in seslendirdiği Arçelik ile rekabetini
sürdürülebilir hale getirebilmesi için daha fazla çaba sarf etmesi gerekecek
gibi. Ayniyesi iştir kişinin lafa bakılmaz derler ya hani. Uzun lafın kısası
birkaç gözlem paylaşarak somutlaştırayım.
Reklam Alemi Vestel'in reklamına ilişkin bir detayı yakalamış. Reklamda kullanılan elleri boyalı çocuk görseli Google Images’ta yapılan aramada çıkan bir görsel. Shutterstock kaynaklı olduğu belirtilen görselin, yaklaşık 10 ayrı reklam kampanyasında kullanılmış bir görsel olduğu yönünde de bir yorum var.
Ürün yüksek ilginlikli olunca ikna çabalarının da daha bütünleşik olması gerekiyor. İyi yazılmış duygusal bir hikaye, diğer tüm seçenelere göre tüketiciyi daha fazla etkileyecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder