Perşembe, Aralık 15, 2011

İpragaz: Pissi!




Çocukluğum Zonguldak’ta geçti. Her hafta Aygaz gelirdi mahalleye. …Ayyygaaazz, dıddıttı… Set üstü ocakları kullanmak için alınan mutfak tüplerini Aygaz olarak isimlendirmişiz tabi o zamanlarda. Üniversite yıllarında öğrenci evimizdeki mutfak tüpüne ben Aygaz diyorken arkadaşım da İpragaz diyordu. Onun hikayesi de benimkinden farklı değil anlaşılan… 


Markalar büyüyüp rekabet arttıkça vaatler de daha iddialı hale geliyor. Çünkü artık birbirilerinin pazarına ihtiyaçları var. Biri iletişime geçtiğinde diğeri de hemen ardından ben de varım diyor. Ne kadar güzel. Seviyorum rekabeti; kaliteyi getiriyor.

İpragaz’ın reklam kahramanı Düşeş Bobi’yi hatırlıyorsunuz. Şimdi de karşımızda sevimli kedi Pissi var. Pissi en az Bobi kadar kuralcı ama biraz haşere bir kedi. Bobi’yi beğenmiştim, ama Pissi’yi daha çok beğendim.  Son zamanlarda gördüğüm en iyi fabl örneklerinden biri. (hele Garanti’nin eşek, köpek ve tavuk üçlüsünden sonra)

Pissi üzerinden verilen mesajın detaylarında kullanılan göstergelerle hedef kitle reklamın içerisine cuk diye oturtulmuş. Ayrıca Pissi’ye, Bobi’ye göre sokak ağzını daha yoğun kullandırmışlar. Güzel kızlara laf atan, okey oynarken taş çalan, çeşitli munzurluklar peşinde koşturan yaramaz bir kedi.

İpragaz dağıtım ekibinin disiplinli duruşu ve ürünün güvenliği markayı istenilen yere konumlandırıyor. Reklam kendini izlettiriyor ve siparişi zamanında teslim etme mesajını doğru şekilde veriyor kanımca. Sanırım devamında Düşeş Bobi ile Pissi’yi birlikte göreceğiz. Ama bu sefer sadece zamanında teslim etme ve güvenlikle değil, mesela Pissi reklamından hemen sonra Maksimum kredi kartına yapılan indirimi anlatan Aygaz reklamında olduğu gibi fiyat odaklı farklı mesajlarla. Sevdim, iyi fikir!

Reklam Ajansı: Big Birleşik İletişim Grubu

Düşeş Bobi'li ilk reklam:

Hiç yorum yok: