Çarşamba, Aralık 07, 2011

Inovasyon - Beğeniyorum, çünkü hayatımı kolaylaştırıyor.

Aslında bu yazıya Ufo markasının su geçirmeyen yeni serisi Carbon Black’den bahsetmek için başladım ama öncesinde başka yeniliklerden de bahsetmek istiyorum.

Cumhurbaşkanı Gül, bu günlerde düzenlenen Türkiye İnovasyon Konferansı’ndaki konuşmasında inovasyonu şu cümlelerle özetliyor: “İnsanlık tarihi esasen bilim, teknolojik yeniliklerin ve diğer bir deyişle inovasyonun bir tarihidir. Çağları açan da kapatan da, büyük medeniyetleri yükselten de çöküşe sürükleyen de hep teknolojik değişme ve yenilikler olmuştur." Darwin’in evrim teorisi hakkında “Hayatta kalmayı başaran, türlerin en güçlüsü veya en akıllısı değil, değişime en kolay ayak uyduranıdır.” dediği dönemde sanırım inovasyona çok anlamlı bir atıfta bulunduğunu kimse anlamamıştır. Evet, klasik bir cümle olacak ama olayın özü budur; “Değişimi yakalamayan, geleceği öngöremeyen, yenilikçi olamayanlar yok olmaya mahkumdurlar.” Bu hayatın her alanında böyledir. Siyasette, bilimde, pazarlamada, sanatta, bireylerde, markalarda…

Peki Türkiye’de inovasyon deyince aklınıza hangi markalar geliyor?

Turkcell, Garanti Bankası, Arçelik, Akbank, Vestel, Boyner Holding, Pegasus, Ülker, Türk Telekom, Selva Gıda vs. listeyi çoğaltabilirsiniz. Günümüz rekabet koşulları Ar-Ge yatırımlarını ve dolayısı ile inovasyonu zorunlu kılıyor. Dolayısıyla günümüzde eskiden olmadığından çok daha fazla hayatımızı kolaylaştıran inovatif ürün görüyoruz.

Leke tutmayan gömlek, sivrisinekleri uzaklaştıran giysiler, radyasyon ve X ışınlarını engelleyen takım elbise, kırışmayan takım elbise (Damat Tween), x-ray cihazında ötmeyen kemer (Süvari), soğan sarımsak gibi kötü kokuları gideren kolonya (Selin Kolonya), masaj yapan yatak (İşbir Yatak), 360 derece dönebilen maskara (Flormar), haşlamayan çaydanlık (Korkmaz), bakteri öldüren kağıt mendil (Selpak), selülit önleyen çorap (Penti)...

Capital dergisinin yaptığı “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırması ortaya koyuyor ki yenilikçilik; itibara etki eden en önemli faktörlerden birisi. Hatta en önde geleni denilebilir. Araştırmayla ilgili yazıyı okuduğunuzda nerdeyse her paragrafta yenilikçilik ya da inovasyon kelimesi görüyorsunuz. Araştırmanın özeti şu; beğenilmenin, itibarlı şirket olmanın yolu kalite, yenilikçilik ve güvenilirlikten geçiyor.

Ufo markasını henüz kullanmıyorum. Çünkü ihtiyacım yok. Ama bir gün ihtiyacım olursa ilk tercihim olacağı kesin. Dinamik ve hedef odaklı iş yapma biçimleri hayatımıza yeni ürünlerini sokuyor. Geçtiğimiz ay piyasaya sürdükleri ve birçoğumuzun basit ama harika bir fikir dediğimiz ayak ısıtıcısı. Ve ardından şu günlerde tanıştığımız su geçirmeyen yeni serisi Carbon Black.  Yeni nesil ısıtıcı, yeni nesil teknoloji. Ufo markasının bu yenilikçi yanı, diğer yenilikçi markalar gibi bende hep bir heyecan (beğeni) uyandırmıştır.
Beğeniyorum, çünkü hayatımı kolaylaştırıyor.

Ufo Black Line

Ufo Ayak Isıtıcı

Hiç yorum yok: