Salı, Mart 06, 2007

İki bardak çayla ne kazanabilirsiniz?

Geçtiğimiz hafta sonu arkadaşımla birlikte gençlerin uğrak mekânlarından birine atıştırmaya gittik. Mekân MC’in Türkiye versiyonu. Sadece menüler Türk abur cuburlarından. Menüden ekmek arası tavuğu seçiyor ve eğer doymazsak ardından da ekmek arası köfte alırız diyoruz. Kendimizi daha baştan koşullandırdığımız için haliyle doymuyoruz ve ekmek arası köfte de istiyoruz. Ancak, bu menüdeki kola yerine çay alıp alamayacağımızı sorduğumuzda “tabiki efendim” diye bir yanıt alıyoruz. O halde çayı köftelerle birlikte değil de bittikten sonra alalım da bir keyif çayı içmiş olalım diyoruz. Ona da çok nazik bir şekilde “tabii” cevabını alıyoruz. Köfteleri iştahla götürdükten sonra çaylarımızı rica ediyoruz ama henüz demlenmekte olduğunu ve en az yarım saatte demleneceğini öğreniyoruz… Tabi bu sırada "özür"ler, "kusura bakmayın"lar havalarda uçuşuyor. Hımm, o zaman çayın yerine başka bir içecek alalım diyoruz ve ardından kolalarımız nazik bir şekilde servis yapılıyor. Kolalarımızı içtikten sonra tam kalkmak üzereyken bir de bakıyoruz ki başka bir garson elinde çayla masamıza geliyor. Garson tam çayların servisini yapacakken diğer garsonun çayın yerine kola servisi yaptığını dile getirdiğimizde, garson çayları geri çekip “yaaa öylemiii tamam o zaman” şeklinde bir tepkiyle çayları götürüyor.
Şimdi, ders 1: Bize çayın demlenmekte olduğu söylendikten hemen sonra yan taraftaki masaya çay servisi yapılıyor. / yalan - tutarsızlık.
Ders 2: Çayın demlenme süresi hakkında az çok fikrimiz var; yarım saat çok uzun bir süre. Çaktırma, çayın ne zaman demlenebileceğini müşteri bilmez. / Müşteri kazdır.
Ders 3: Masamıza kadar gelen çay, “yaaa öylemiii tamam o zaman” denilerek geri mi götürülmeliydi, yoksa “önemli değil efendim, bunlar da bizim ikramımız olsun” şeklinde bir üslupla ikram edilen iki bardak çayla memnun mu edilmeliydik? / Müşteri memnuniyetsizliği.
Kendimizi fazla kasmamıza gerek yok. Sadece marka olmanın asgari gereklerini yerine getirmeyi bilelim. Bu işletme iki çaydan mı oldu yoksa iki müşteriden mi? Yoksa daha da fazlasından mı?

Hiç yorum yok: