Çarşamba, Mart 14, 2007

Bu reklam kime yaradı?


Selve Gıda’nın pazarlama şefi Sayın Güler soruyor:
Şu Hindistan’daki düğün sezonlarında altın kullanımını anlatan reklam, hangi bankanın reklamı?
Çevresindekilerin büyük bir bölümü TEB diyor. Yani ilk sorulduğunda akla gelen marka ağırlıklı olarak TEB. Yapı Kredi diyenlerin oranı ise çok az. Merak ediyor ve ben de çevremdekilere soruyorum. Hemen hemen aldığım cevapların tümü TEB olduğu yönünde. Hani şu; “Ben esas kredi faizlerinin yükselmesinden korkuyorum hocam.” “Bak elektrik faturasını yatıracaktım… Yine unuttum yaa.” Şeklinde absürt bir anlatımı olan uzmanlik odaklı TEB reklamları serisi var ya? İşte o reklam serisi geliyor sorduklarımın aklına. Yani, Yapı Kredi’nin yukarıdaki reklamı genel olarak TEB’in “Siz paradan daha değerli şeylerle ilgilenin.” diyen reklamlarının devamı gibi algılanıyor.
Bakıyorsunuz ki, her iki banka da aynı ses tonuyla hedef kitlesine sesleniyor. TEB, “Siz paradan daha değerli şeylerle ilgilenin.” Yapı kredi de “Hindistan’daki düğünlerde harcanan altınların altın piyasasını ne kadar etkilediğini düşünmeyin, onu bize bırakın, Uzmanlık Yapı Kredi’de.” gibi bir şey söylüyor. Konu dikkatimi çektiğinde yana yana TEB’in reklamını arıyordum ve enteresan bir durumla karşılaştım: TEB’in reklamları üç ay süreyle tedbiren durdurma cezası almış.
Kaldırma sebebini ve kararı aynen aktarıyorum:
“2007/128- Türk Ekonomi Bankası A.Ş.'ne ait olup, 22.01.2007 tarihinde NTV logosu ile yayın yapan televizyon kanalında yayımlanan “Siz Paradan Daha Değerli Şeylerle İlgilenin” başlıklı seri reklamlardan, iki doktor arasında geçen diyaloglardan oluşan reklamda yer verilen ifadelerle, insan sağlığı alanında hizmet veren hekimlerin, hasta başında geçen para konulu diyalog ile ticari bir reklama alet edilerek rencide edildiği;
Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Türk Ekonomi Bankası A.Ş. hakkında söz konusu reklamları üç ay süreyle tedbiren durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.”
Reklamların yayını durdurulmuş amma velakin, sanki YapıKredi'nin reklamı TEB’e yaramış gibi. Yanılıyor muyum? Bu arada eğer merak ediyorsanız buradan durdurma cezası almış reklamları öğrenebilir, TEB’in reklamlarını da reklamlartv’den izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: