Pazar, Aralık 17, 2006

Bus Handle




Toplu taşıma araçlarında bazen öyle canı sıkılıyor ki insanın. Hele 10 dakikalık yolu yoğun trafik yüzünden bir saatte gittiğinizde. Çoğu zaman yanıma okuyacak bir şeyler almadığım için kendi kendime kızarım. Belki de reklâmcı olmamdan kaynaklanan etrafı inceleme, tabela okuma telaşı sarar beni bu durumlarda. Hele bir de, aracın içerisinde reklâm afişi görürsem tabiri caizse inciğini cinciğini tararım. Vakit geçsin diye kurulan cümleleri eğip büker, kaç farklı şekilde yazılabileceğini falan hesaplarım. Hatta kullanılan görsellere hangi efektlerin verildiğini, afiş üzerinde daha başka ne yapılabileceğini gözümde canlandırır dururum. Benim gibi böyle acayip şeylerle uğraşan var mı bilmiyorum ama toplu taşıma araçlarında bir mesajla karşılaşan kişinin kesinlikle etkileneceği kanısındayım. Hele 10 dakikalık yolu yoğun trafik yüzünden bir saatte gittiğinde.


Yukarıdaki Bus Handle uygulamasını yaklaşık altı ay önce internette ilk gördüğümde birçok kişiyle birlikte ben de aynı klişe lafları söylemiştim:) “hay Allah tühh beee! Valla benim de aklıma gelmişti.” Ancak yine birçok kişi gibi yanımdakilere bile duyuramamıştım sesimi.


Velhasıl bu mecranın doğru kullanıldığında etkili olacağı kanısındayım. Eylül reklâm, 2775 İETT otobüsünde 65000 handle ile bu projeyi hayata geçirmiş. İstanbul için yeni bir mecra daha doğdu böylelikle. Bakalım Anadolunun diğer büyük şehirlerinde bu mecrayı değerlendirecek başka girişimciler ortaya çıkacak mı? Keşke para olsa da ben bir el atsam. Çünkü hem mecra sahibine hem de reklamverene kazandıracağı kanısındayım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Engin Bey,
Bahsettiğiniz proje zaten istanbuldan çok daha önce güzel izmiririmizde uygulanmaya başlamıştır.Tutacakların üzerinde mecreklam yazıyor,aynı tutacakları daha sonraları istanbul ankara kayseri eskişehir gibi birçok büyük ilde görme fırsatım da oldu.bilginize..