Pazar, Ekim 30, 2011

Seda'nın selamıyla Desa mı, yoksa erkeğin Derimod hali mi?

Seda'nın selamıyla Desa mı, yoksa erkeğin Derimod hali mi? Biri birbirinden güzel montlar satıyorken diğeri tarz satıyor. Karar tüketicinin. Başlıktaki soruyu Desa ajansına sormuş olmalı. Sormadıysa sorsun bence. Hatta önce kendisine... 

Ali Saydam Marketing Türkiye'de Derimod-Alameti Farika birlikteliğini yazmıştı. Desa ve Derimod reklamları arasındaki fark bu yazının detaylarında gizli sanırım. Ali Saydam'ın anlatımıyla olayın özü şöyle;



"5. İlk görüşmede hemen bir yaratıcı çözümleme sunmaya kalkışmamış olmalarından da çok etkilenmiş Ümit Zaim. Üç alanla ilgili derinlemesine bilgi ile çıkmışlar karşılarına: a. Genel anlamda moda özel olarak da Türkiye'deki sektörle ilgili bilgi; b. Derimod'la ilgili bilgi ve nihayet 3. Ümit Zaim'in ve Sedef Orman'ın görüşleriyle ilgili bilgi. Hem de sade ‘Google'lama şeklinde yapılmış sıradan bir araştırma sonucu üstünkörü elde edilmiş bilgilerle değil. Görselleriyle falan, dünyada ne olup bittiğiyle gelmişlerdi karşılarına. Amatör bir kamera alıp en yakın alışveriş merkezine kendilerini attıktan sonra mikrofonu 5-10 kişiye uzatarak yapılmış ‘video anketlere' tevessül etmemişlerdi. Adam gibi ‘bilgi birikimi' ve ‘fikir'le çıkmışlardı karşılarına... Yaratıcı fikir sonraki işti. Önce yaratıcı fikrin zeminini sunmuşlardı. Ne 60 slaytlı Powerpoint sunum, ne uyduruk pilot reklam filmi, ne de kampanyanın tamamı... Belki bir ‘laf', yalın bir cıngıl, fakat sapasağlam bir fikir...
Yazının tamamı burada... 





1 yorum:

Adsız dedi ki...

selamla alışveriş devri kapanalı çok olmadı mı? hem de deri mont alacak bir tüketici kitlesi için? ben erkeğimi derimotla görmek isterim arkadaş...