Cumartesi, Ağustos 26, 2006

Doğru Stratejiyle Nasıl Çuvallanılır? / GAZNET Örneği.



Havamızı zehirden kurtaralım.
Konya için doğal gaza geçme vakti.

Strateji doğru ancak uygulama yanlış.

Kömürün havamızı kirlettiği doğrudur. Hava kirliliğinden kurtulmak için de artık doğalgaza geçmek lazım. Ne söyleneceği böyle belirlenmiş. Ancak nasıl söyleneceği konusunda büyük ölçüde çuvallamışlar. Yok, karar değiştirdim: tamamen çuvallamışlar. Çünkü öyle bir görsel var ki akşam yatarken uykumu kaçırdı desem yalan olmaz.

Reklâmlarda çocuk kullanmak bazen çok işe yarıyor. Türkcell’in % 75 indirim ilanında kullandığı gibi sevimli mi sevimli çocuklar. Ancak bazen de yaratıcılık uğruna burada olduğu gibi insanın çocuk olsa dahi bakası gelmiyor reklâm panosuna. Mesajı çok net, açık seçik, yaratıcı bir şekilde vermek amacıyla hazırlanmış ve gelebilecek her tepkiyi de göze almış bir reklâm. Tahmin ediyorum ki, reklamveren tarafında büyük tartışmalara neden olmuştur bu çalışma. Çocuk ilgi çekiyor, tasarım sade. Ancak o yukarıdan aşağıya inen el hayalet gibi. Çok negatif, çok itici, tam bir kâbus. Strateji doğru ama uygulama yanlış. Doğal gazın doğallığını, korkutarak söylemek abone kazandırmaz Gaznet'e. Aksine doğal gazın da Gaznet'in de negatif algılanmasına yol açar. Bizden söylemesi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

acaba bu reklamda ki amaç ne idi?kurtarılan ne? hiçbirşey anlamadım çok saçma bi reklam olmuş.aynen katılıyorum enginciğim dediklerine..